tiistai 12. marraskuuta 2013

Lämpöisiä Maatuskoja

Kerrankin olen ajoissa joululahjojen hankinnassa, hyvä minä!
Päätin, että tänä vuonna teen joululahjat itse. Onpahan jokainen lahja "uniikki", ei ole toista samanlaista.

Lämpöpussit olen havainnut hyvinkin toimiviksi kaikkiin kolotuksiin. Olen jopa ensimmäisessä synnytyksessä pärjännyt tosi pitkään ilman kipulääkeitä pelkän kaurapussin avulla. Myös vauvojen vatsanpuruihin se joillain auttaa, sekä moneen muuhun vaivan kaiken ikäisillä. Pussia siis lämmitetään mikrossa pari minuuttia ja laitetaan kipeään kohtaan, esim. hartioille. Ja pidetään siinä niin kauan kuin lämpöä riittää. Pussia voi lämmittää yhä uudestaan ja uudestaan.

Olen kovasti tykästynyt maatuskoihin, minusta ne ovat aivan ihania. Ja ilokseni kankaissa on alkanut olemaan tätä suosikkikuviota. Siitä sainkin idean tehdä maatuskan muotoisen ja näköisen jyväpussin.




Maatuskahan itsessään on hyvin yksinkertaisen muotoinen. Pussin tein kaksinkertaiseksi, ettei jyväset kovin helposti pyri ulos. Kasvot on piirretty kangastusseilla.



Muuntelu- ja värivaihtoehtojahan on loputtomiin, vain mielikuvitus (ja kangasvarasto) on rajana. Tässä muutama esimerkki. Ylimmällä maatuskalla on essunaan vanhasta lakanasta leikkaamani kirjailu. Samalla kaavallahan voi myös tehdä tyynyn, laittaa jyvien tilalle vanua. Samoin kun sama muoto käy myös Barbapapalle, jos haluaa vaihtaa välillä hahmoa.

Katsotaan mitä vielä kulkeutuu Joulupukin säkkiin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti